onsdag den 20. april 2011

Lollipop

Hvor er det et godt initiativ med en dansk/skandinavisk pendant til Glorious Applique . Jeg har også været ærgelig over at der var lukket for medlemsskab.
For ja, det er tid til at komme ud af busken ... jeg har også længe gået og ruet på et Kim McLean mønster. Min umiddelbare favorit er Lollipop Trees, og jeg er begyndt at samle i bunke til det:

Nu mangler jeg bare at beslutte mig for om jeg skal have lyse ensfarvede pasteller som baggrundsstof som Kim har på sin, om jeg måske skal have et lyst stof med store dotter (det hælder jeg nok til lige nu) ... men jeg er også temmelig forelsket i Giseles version på sort baggrund. Jeg synes Rowan stofferne bliver så flotte på den mørke bund.

Jeg har været en stor beundre af Kim McLean for mange år. Til at starte med var hun jo lige en kvinde efter mit hoved, da hun syede den ene flotte quilt efter den anden i reprostoffer før hun gav sig i kast med de mere moderne Kaffe Fasset prints.
På min hylde har denne bog, "Treasury of American Quilts" stået i mange år (bogen er udgivet i 1982):

Og på side 175 finder man en quilt fra ca. 1855 fra New York state. Den blev første gang publiseret i en kalender i 1975 og blev der referet til som "Lollipop Trees". Jeg har altid elsket den og tænkt at den kunne være sjov at sy. Kan I se ligheden?

Nu behøver jeg ikke selv have besværet med at tegne den op. Kim McLean har lavet et fantastisk eksemplar i KF-stoffer og et flot mønster til ... jeg vil "å ha én", som man siger her i Århus!

4 kommentarer:

  1. Hvor er det nogle skønne stoffer du har valgt.
    Glæder mig til at se din sorte baggrund.

    SvarSlet
  2. Skønne skønne stoffer du der har valgt.

    SvarSlet
  3. That is lovely and your fabric is going to be wonderful for this quilt.

    SvarSlet
  4. Great fabric collection for the lollypop trees!
    I love that old quilt in Cyril Nelson book and so I started drawing the blocks, by the end of the 16th block, I ran out of ideas as to how I can make another different configuration of the leaves and circles! My blocks are slightly different to the book but capture the spirit - I hope! Post your blocks often please, Kim McL

    SvarSlet