mandag den 10. oktober 2011

Lidt nyt

Jeg vil lige vise hvordan jeg har gjort på min quilt indtil videre, men denne måde kan jo sagtens blive nødvendig at lave om på hen af vejen.
Jeg har tegnet den skabelon som jeg skal bruge op på skabelonplast og derefter tegnet en ramme udenom og jeg har også tegnet skabelonen op på frysepapir.

Så har jeg med rammen mønstersøgt på de forskellige stoffer hvor jeg har fundet det som jeg lige mente kunne passe ind

 derefter har jeg lagt mit frysepapir på og strøget det fast

derefter har jeg pillet rammen af igen og dette ene stykke frysepapir har jeg brugt til alle bladene der skulle have denne størrelse, på denne måde har jeg ikke skullet tegne en hel masse op på frysepapir

 Så langt er jeg kommet lige nu og du Camilla spurgte til min symetode, jeg har brugt backbasting indtil videre.

3 kommentarer:

  1. Tak for dit svar, og tak for en udførlig vejledning til din metode til at mønstersøge. Din blok ser virkelig godt ud :-)Der er et flot farvespil med bladene.

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Jeg kan ikke helt følge dig i, at der skal laves så mange forskellige skabeloner, at det skulle være lettere.

    SvarSlet