torsdag den 26. januar 2012

Mine første blok

Min første blok til Flower Pots.

Jeg har vidst i et stykke tid, at jeg ville lave den  med sort baggrund, så det var bare om at finde den rigtige sorte. Det blev Dimples fra Andower fabric.

Jeg bruger Transfer paper til at overføre mønstret til stoffet, efter råd fra Helene, som i kan læse i hendes kommentar her .

Det bliver bestemt ikke sidste gang jeg har brugt mørk baggrund, da jeg er vild med effekten af, at farverne "popper".

Efter at have arbejdet med Susan Powell´s mønster, hvor delene er meget små, er det en fryd at komme tilbage til et Kim McLean mønster. Dejlige store dele, runde og bløde kurver, og næsten ikke noget overlap.

3 kommentarer:

  1. Det ser sørme godt ud, på den sorte baggrund kan man rigtig se de flotte stoffer og farver, fin måde du har brugt stofferne på.

    SvarSlet
  2. Camilla, sikke en udvikling du har været igennem. Dine applikationer er rigtig fine nu - og som Hanne skriver så har du en fin farveblanacne i din blok også. Disse stoffer gør sig rigtig godt på sort bund. Hvilken applikationsteknik har du brugt? Dine stjerner er fine og spidse.

    SvarSlet
  3. Tak for de pæne ord!
    Helene- Jeg har brugt needle turn metoden, hvor jeg stryger frysepapir på retsiden, klipper ud, og derpå fjerner frysepapiret igen, så delen nu er klar til at blive applikeret på.

    SvarSlet